Jeg har vunnet solkrem

Jeg har vunnet en solkrem på http://mincosmopharma.blogg.no/. Måten jeg vant denne solkremen på er at jeg var med å stemte i en blogg VS blogg konkurranse hun hadde på bloggen sin. 



Solkremen luktet veldig godt, og den hadde en lett og fin konsistens, som var lett å smøre utover. (smørte litt på hånden) Håper selvsagt at jeg snart får prøvd den mer enn det snart. Men må si det ser litt dårlig ut, siden solen tydligvis har glemt hvor Bergen ligger. Jeg gleder meg hvertfall til å få prøvd solkremen ordentlig.

Om du vil prøve en slik solkrem kan du gå inn på bloggen hennes http://mincosmopharma.blogg.no/, der finner du link til hvor du kan kjøpe den:)

Lite blogging

Jeg vet jeg harvert utrolig dårlig på blogging denne uka, og det kommer nok til å fortsette resten av uka også. Blir kanskje litt blogging til helga. Grunnen til dette er at jeg har hatt litt bilproblemer. Den lekker olje, og all olja er rent ut, så den kan ikke kjøres før det er fikset. I går kom viking å hentet bilen på jobb og kjørte den til et verksted. Har ikke time der før i morgen. Siden jeg da ikke har bil denne uka kan jeg ikke bo hjemme siden jeg bor nesten 6 mil fra jobben, og måtte tatt 3-4 busser for å komme meg på jobb. Hadde aldri klart å komme meg her til 7 om morgenen heller. Jeg ble da rett og slett nødt til å skaffe meg et sted å sove nærmere jobb. Og denne overnattingsplassen mangler internett. Grunnen til at jeg har internett nå er at jeg sitter igjen på jobb litt, men er jo ikke intresert i å gjøre det hver dag.

Så jeg gleder meg til helga, da jeg kan flytte hjem igjen og kan blogge.

Min blogg vurdering

Som dere sikkert har fått med dere var jeg med i en blogg VS blogg på www.sofiiiet.blogg.no i går. Der var det jeg som fikk mest stemmer, og premien jeg vant var en blogg vurdering. Tenkte jeg skulle legge den ut her sann at dere kunne lese den.

Så jeg vil si tusen takk til dere som stemte på meg!

Jeg er egentlig fornøyd med vurderingen, siden jeg ikke har holdt på med blogging så alt for lenge. Og jeg vil prøve å få inn litt flere bilder i innleggene mine




  • Headeren :
    Gir et tydelig tegn på hvordan blogg dette er snakk om. litt mørke bilder etter min smak men men den gjør jo det den skal. nemlig fortelle om bloggen

  • Første inntrykket mitt var :
    mitt første inntrykk, nei en heleblogg med med sunn mat og en prippen jente som er syltynn som klager på og være feit.. hær kan jo ikke jeg være.
    så feil kan man ta heldigvis

  • Innleggene :
    innleggene mine handlet som jeg fryktet om trening og kosthold. men jeg overgir meg. jeg likte og lese dem. hær var det ikke mat jeg ikke klarte og uttale navnet på. heller ikke trening som var utenfor min rekevide.
    måten hun skriver på er motiverende, hær er det snakk om enkelt og greie slanketips og treningsmotivasjon som kan passe selv meg, den lateste av den late

  • Bildene :
    Hær er det ikke mye bilder, men litt.
    de bidene som er er brukt rett de er ikke dær bare for og ha bilde.

  • Bloggen i helhet :
    Meget posetivt overrasket. dette er første treningsbloggen jeg ikke har blitt kvalm av og lese. og sett på sånn jeg la bort potetgullen jeg hadde i hånda.

  • Karakter:
    4. litt mer bilder og jeg hadde fort gitt en 5er


    - Hva synes dere om vurderingen hun gav meg?
  • Dagen i dag

    I dag har jeg faktist trent to ganger. Det er jeg ganske fornøyd med. Jeg var først på treningssenteret og trente litt styrke der. Varmet opp i 10 minutter. Så gikk jeg i gang med øvelsene. Jeg gjorde omtrendt de samme øvelsene som sist jeg var på treningssenteret. Derfor skriver jeg ikke detaljert om det nå. Jeg trente tilsammen i 50 minutter før jeg gikk derfra. Noen timer seinere skulle jeg og en venninne gå tur sammen. Vi gikk tur i 2,5 time. Vi gikk i helt greit tempo. Men det var litt tyngre å gå i dag, siden det regnet og vi gikk med regntøy.  Er fornøyd med dagens trening. Føler meg skikkelig flink siden jeg har trent to ganger i dag. Det er nå jeg skulle ønske jeg hadde en puls klokke, så jeg hadde sett hvor mange kalorier jeg hadde forbrent.

    Siden det regnet hadde jeg desverre ikke med kamera.

    Matinntak:
    Frokost:
    1 porsjon crusli med nøtter og lettmelk
    Mellommåltid: ca 40 gram cashewnøtter
    Lunsj: Bend it smoothie, pittelitt stroganoff gryte og salat.
    Etter trening: 1/2 porsjon crusli med nøtter
    Middag: Fiskeboller i hvit saus og 1/2 potet

    - Hvordan har din dag vert?

    Gårsdagens trening og matinntak

    I går var jeg ute å gikk tur med to av søskene mine, ei venninne og hunden hennes. Vi gikk i 1 time og 20 minutter før vi kom frem. Turen gikk i helt greit tempo. Broren min ble litt mer motivert når vi kom oss vekk fra asfalten og over i naturen. Hjalp nok også på motivasjonen at han fikk holdet båndet til hunden. Da hadde vi en lang pause (måtte ha litt lang pause siden lillebroren min bare er 9 år) Vi koste oss me oppskåret frukt jeg hadde med, vann og litt havrekjeks! Det ble kjempevarmt mend vi var ute å gikk. Så det var en fin tur. Når vi skulle gå hjem igjen brukte vi litt lengre tid enn når vi gikk ut. Da var broren min ganske sliten og umotivert. Totalt gikk vi vel i rundt 3 timer. Og det er jo ikke så gale.

    Matinntak:
    Frokost:
    Cheerios med lettmelk
    Lunsj: Grovt rundstykke med lunsjkake
    Mat under trening: Frukt og havrekjeks
    Mat etter trening: Yogurt med cheerios
    Middag: Ovnsteikt laks med brokkoligrateng og fullkornpasta


    29 helsegevinster ved å trene

    Dette er noen tips jeg har funnet på forsvaret sitt intranett. Klarte ikke finne det på nettet, så får ikke lagt ut linken. Grunnen er nok at artikkelen ble publisert i 2006.  Disse tipsene vil jeg hvertfall dele med dere. Kanskje du blir ennå litt mer motivert.


    Helsegevinster ved å trene:

    - Bedre selvfølelse

    - Bedre søvn

    - Bedre evne til å takle stress

    - Bedre evne til tenking/konsentrasjon

    - Mindre depresjon

    - Reduksjon psykosomatiske symptomer

    - Redusert forbruk av beroligende medikamenter og sovetabeletter

    - Sterkere hjerte

    - Bedre blodsirkulasjon

    - Bedre lungefunksjon

    - Sterkere muskulatur, sener og bånd

    - Sterkere brusk- og bindevev

    - Mindre ryggbesvær

    - Bedre leddfunksjon og bevegelighet

    - Bedre kroppsbalanse og koordinasjonsevne

    - Gunstigere fettstoffskifte og kolesterolsammensetning

    - Bedre regulering av kroppsvekten

    - Bedre blodsukkerregulering



    - Mindre risiko for sukkersyke

    - Mindre risiko for høyt blodtrykk

    - Sterkt redusert risiko for hjerte- og karsykdommer

    - Mindre risiko for blodpropp og slag

    - Styrket imunforsvar

    - Mindre risiko for kreft

    - Bedre fordøyelse

    - Reduksjon av muskelspenninger

    - Redusert risiko for funksjonshemninger

    - Mindre risiko for åreforkalkning

    - Påvirker lydsensitiviteten positivt

    Vet du om flere helsegevinster ved å trene?

    10 tips for å komme igang med slankingen

    Jeg vet at det er fryktelig mange som sliter med det å komme i gang med slankingen. Det er ofte veldig vanskelig og tungt å komme i gang med å trene. Og det er selvsagt lett å komme med unskyldninger. Derfor vil jeg dele noen tips med dere som jeg fant på Grete Roede sine sider. Det er noen ganske bra motivasjonstips her. Håper noen av dere kan dra nytte de tipsene!


    1) Begynn med å ta et bilde av deg selv i helfigur. Det vil gi deg oppmuntring hele veien når du ser at centimetrene minker.


    2) Ta frem et klesplagg du er glad i og som er blitt for lite. Mål hvor mye som skal til før det sitter som det skal. En virkelig inspirasjonskilde etter hvert som det går rette veien!


    3) Se positivt på deg selv. Selv om du har lagt på deg, har du jo lykkes med mye annet i livet. Du vil også lykkes med slankingen.


    4) Sett deg små mål som du kan nå.


    5) Gå tur minst fire ganger i uken. Godt for både kropp og sjel. Noen ganger kan den bli kort, andre ganger tar du det igjen ved å gjøre turen lengre.


    6) Lær av feil. Skriv gjerne ned hvorfor du har mislykkes før. Skriv ned hvordan du kan unngå å gjøre de samme feilene.


    7) Lag en innkjøpsplan. Kjøp inn riktig mat for flere dager om gangen. Finn ut hva du kan tillate deg.


    8) Lag store porsjoner av noen gode gryteretter. Vei opp riktig mengde til deg selv og legg i fryseren. Dermed har du riktig og lettvint mat når du har det ekstra travelt.


    9) Sørg for nok søvn. Nok søvn gir deg mer overskudd.


    10) Drikk rikelig med vann! Ha gjerne en mugge stående klar i kjøleskapet, gjerne med appelsin- eller sitronskiver i så det blir ekstra fristende.

    Ferdig med detox

    Som jeg har skrevet i innlegg tidligere har jeg brukt detox rensekur. Nå er jeg altså ferdig med den, etter å ha drukket på dette i 20 dager. Jeg føler meg hvertfall litt reinere inni meg. Jeg er mindre oppblåst i magen og jeg har gått ned 2 kg!!! Det er nok sikkert ikke bare pga kuren, for jeg har jo kun spist snop om lørdager, og da har jeg spist lite. Og jeg har vert litt mer aktiv enn jeg har vert før. Men jeg håper og tror at det var kuren som satte det hele i gang. Nå etter å ha gått ned to kg føler jeg hvertfall at jeg er i gang.

    Det finnes også bivirkninger ved denne kuren. Det står i pakningsvedlegget at man kan få veldig urein hud og svette mer. Det har ikke jeg hatt noen problemer med. Eneste jeg synes har vert litt plagsomt er at jeg må tisse hele tiden. Men det skulle jo nesten bare ma

    ngle. Jeg har jo trukket 1,5 l rensekur + ca 1 l vann om dagen. Og skal man bli kvitt avfallstoffene må man jo få det ut på et vis.

    Har du:
    -Uren hud,
    -Dårlig fordøyelse
    -Nedsatt imunforsvar
    -Eller føler du deg trøtt


    Da bør du ta deg eg rensekur!

    Besøk hos min gamle venn, som jeg har vert god støtte for

    I dag tilbrakte jeg en time hos min gode, gamle venn som jeg har vert en god støtte for vel og lenge nå, nemlig mitt lokale sprek og blid senter.

    Jeg varmet opp på elipsemaskin. Der holdt jeg på i 14 minutter. Hadde ganske høy intensitet på slutten av oppvarminen, før jeg helt til slutt roet litt ned i gjen. Etter oppvarmingen trente jeg styrke i ca 30 minutter. Jeg rakk bare fire av øvelsene mine. I styrkeprogrammet mitt bruker jeg ikke så mye vekter, det er mest egenvekt. Mellom hvert sett har jeg 30 sek pause. Grunnen til at jeg ikke har lengre pause er at det skal bli litt pulstrenings samtidig som styrke

    Øvelse nr 1
    Stå på BOSU ball, ha en fitness ball mellom deg og veggen. Ta knebøy. Jeg tok 15X3

    Fant bildet på nettet. Det er ikke meg. Var det som var nærmest øvelsen jeg tok.

    Øvelse nr 2
    Ligg med overkroppen på en matte. Ha føttene oppå en fitnessball. Heis opp overkroppen så det bare er skuldrene og hodet som berører matten. Jeg tok 12X3

    Øvelse nr 3
    Ligg meg ryggen på en fitnessball. Ha beina i bakken. Løft manualer fra brystet og loddrett opp. Jeg brukte 10 kg i dag. Tok 12X3

    Øvelse nr 4
    Planken. 20 sec X2

    Enda et bilde hentet fra nettet.


    Hva har du trent i dag?

    For en utskeielse

    I går var jeg på kino å så Twilight - Eclipse. Og når vi er på Kino må man  jo ha snop. Det er jo noe som vi alle vet. Det hører liksom sammen. Heldigvis klarte jeg å bytte ut colaen med Olden boble - eple.

    Jeg kjøpte ikke så veldig mye snop, og det var ikke sjokolade i posen min i det hele tatt. Hadde det vert sjokolade i den hadde jeg nok vert solgt. I og med at jeg spiste sjokolade både fredag og lørdag, og hadde skikkelig sug både lørdag og søndag fant jeg ut at jeg måtte bare holde meg unna for at jeg ikke skulle ende opp med å spise sjokolade i dag, i morgen, onsdag...osv... Jeg spiste ikke opp alt snopet heller. Rundt halvparten lå igjen i posen. Når vi var på vei til bilen hadde min kjære lyst ¨på is. Vi gikk på Deli de Luca for å kjøpe is. Frempå der som de hadde isen stod det forskjellige "oppskrifter" og han ville ha en sann som vi skulle dele. Dette var med tre iskuler, hvit sjokolade saus og oreo biter. Farlig god, med andre ord.


    Og mens vi var der så måtte jo jeg ha en iskaffe. Det stod på den at den var laget av low-fat milk, og den var fryktelig søt. Så de brukte nok sukker til å kompensere for kaloriene de sparte ved å bruke low-fat milk.


    Når jeg tenker på alt dette jeg spiste så burde jeg jo ha trent i flere timer. Det gjorde jeg ikke. Jeg trente ikke i det hele tatt.

    Jeg har vert ute å gått en liten tur på 40 minutter med min søster, og så tenkte jeg å trene litt etter jobb i kveld.
    Les mer i arkivet » August 2010 » Juli 2010 » Juni 2010
    hits