Joggetur og styrketrening

I dag klarte jeg å komme meg ut å jogge litt mellom regnbyene. Tror egentlig eg bare hadde flaks. Jeg jogget(/gikk) i ca 30 min. Jeg har funnet et bra løpeprogram på Shape-up sine nettsider, har lagt på sidene deres ganske lenge. Jeg har begynt på det tidligere, men så har jeg ikke orket mer. Nå tenkte jeg at jeg skulle ta det frem igjen, og bruke dette. Det er egentlig opplegg for noen som skulle løpe halvmaraton. Jeg bruker den første delen av programmet. Det heter "fra 0 - 5 km på 8 uker"


Ble veldig vanskelig å lese. Men du klarer å se det hvis du ser godt etter.

Jeg begynte på uke 5 i dag, tenkte det passet bra for meg.  Jeg varmet opp litt før jeg begynte på programmet. Etter at jeg kom hjem fra joggeturen tøyde jeg ut, så trente jeg litt styrke etterpå.




Vektsettet er kjøpt på meldemstilbud på COOP for ca halvannet år siden


Dette er vekt settet mitt. Det er pilatesvekter(som de så fint kalte det i brosjyren) De er ikke så tunge. Det ene paret er på 0,5 kg, det andre paret er på 1,0 kg og det siste paret er på 1,5 kg. Så jeg bruker kun det tyngste. Blir nok ikke så veldig sterk av dette. Men det er jo bedre enn ingenting.



Sammen med vektene i kofferten lå det en oversikt over forskjellige øvelser. Jeg gjorde seks av totalt ni øvelser. Jeg tok 12 repetisjoner og tre sett av hver øvelse. Hadde ca 30 sec pause mellom settene. Tilslutt tok jeg litt sit ups.

Totalt ble treningsøkten på 70 minutter

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

notteliten07

notteliten07

21, Bergen

Jeg er en jente på 21.Jeg blogger om min treningsfremgang og andre ting som faller meg inn å skrive om. Ta gjerne kontakt på notteliten07@gmail.com

Kategorier

Arkiv

hits