Slik går du ned i vekt. Del 4

Her er mange gode tips om hvordan dere kan redusere kaloriinntaket under lunsjen og middagen. Håper dere drar nytte av det.


1. Dropp skinnet på kyllingen. Spar: 100 kcal

2. Ta én kokt potet mindre. Spar: 55 kcal

3. 100 g bakt potet fremfor 100 g hjemmelaget potetstappe. Spar: 222 kcal



4. Bytt ut to poteter med 100 g brokkoli. Spar: 82 kcal

5. To kalkungrillpølser istedenfor to vanlige grillpølser. Spar: 66 kcal

6. 100 g salat, tomat og agurk istedenfor 50 g kokt pasta. Spar: 60 kcal

7. Ytrefilet fremfor entrecôte(100g). Spar: 74 kcal

8. Velg karbonadedeig fremfor kjøttdeig. Spar: 90 kcal

9. Ta av pepperonipølse(4stk) på et av pizzastykkene. Spar: 53 kcal

10. Matfløte(0,5 dl) istedenfor kremfløte i sauser. Spar: 69 kcal

11. Fullkornpasta(100 g) istedenfor lys pasta. Spar: 39 kcal

12.Spis bare halvparten av brødet på en hamburger eller sandwich. Spar: 86 kcal

13. 100 g kokt torsk istedenfor laks. Spar:145

5 kommentarer

Naaab.blogg.no

27.jun.2010 kl.09:14

Nize blogg, komentere tilbake på min?

Setter veldig pris på en titt på min blogg også!

- Naaab.blogg.no <3

Kevin

27.jun.2010 kl.14:35

Jeg ser du har bra peiling på mat :) Liker oppsettet og forklaringene til maten. Er nok mange som kan lære av deg :) Lykke til videre med trening og kosthold :)

mincosmopharma

27.jun.2010 kl.20:13

Dette liker jeg!! Småtips som ikke innebærer å legge om hele kosten!!! :)

Ærevære deg! ;)

notteliten07

28.jun.2010 kl.02:06

mincosmopharma: Takk for fin kommentar:) Det er det jeg også liker så godt med disse tipsene. Er så små endringer, at man nesten ikke legger merke til det.

notteliten07

28.jun.2010 kl.02:07

Kevin: Takk for kjempefin kommentar:)

Skriv en ny kommentar

notteliten07

notteliten07

21, Bergen

Jeg er en jente på 21.Jeg blogger om min treningsfremgang og andre ting som faller meg inn å skrive om. Ta gjerne kontakt på notteliten07@gmail.com

Kategorier

Arkiv

hits